Zgodnie z informacją z Wydziału Oświaty Urzędu Miasta Poznania 6 kwietnia rozpoczyna się nabór do klas pierwszych szkół podstawowych. Rodzice proszeni są, aby WNIOSKI o przyjęcie dziecka i pozostałe dokumenty wypełniali elektronicznie i wysyłali poprzez system:  nabór. Możliwe wysyłanie pocztą lub skanem do szkoły pierwszego wyboru.

W pierwszej kolejności do pierwszej klasy przyjmowane są dzieci z obwodu. Ci przyszli uczniowie nie podlegają rekrutacji. Nie zwalnia to jednak rodziców z konieczności zapisu dziecka do szkoły – należy wypełnić ZGŁOSZENIE i w terminach rekrutacji przesłać mailem do szkoły (szkolapodlipami@gmail.com  )

Dzieci, których rodzice zapiszą je do szkoły poza miejscem zamieszkania, podlegać będą procesowi rekrutacji.

Wszystkie niezbędne dokumenty znajdują się na stronie https://nabor.pcss.pl/poznan/

WAŻNE:   Z uwagi na aktualną sytuację epidemiologiczną, rodzice proszeni są, aby zarówno wnioski o przyjęcie dziecka, jak i pozostałe dokumenty będące potwierdzeniem spełnionych kryteriów dostarczyli do szkoły:
– drogą elektroniczną (skan podpisanego wniosku wraz z załącznikami) na adres: szkołapodlipami@gmail.com
– pocztą

Wysłanie skanu nie jest równoznaczne ze złożeniem WNIOSKU – będzie konieczność dostarczenia do szkoły oryginału dokumentów. Można to jednak będzie zrobić w późniejszym terminie.

Informacja o terminie dostarczenia oryginału wniosku będzie podana przez Wydział Oświaty na stronach Miasta i NABÓR oraz na stronie internetowej szkoły. Zależy to głównie od okresu zawieszenia zajęć w szkołach.

KRYTERIA NABORU

Dzieci, których rodzice zapiszą je do szkoły poza miejscem zamieszkania, podlegają procesowi rekrutacji. W tym wypadku decydować będą kryteria naboru:

  • zamieszkanie kandydata na terenie Poznania – 65 pkt.;
  • uczęszczanie wcześniej do oddziału przedszkolnego w danej szkole (kryterium stosuje się również w odniesieniu do kandydatów uczęszczających do przedszkoli prowadzonych przez Miasto Poznań mających siedzibę w budynku, w którym mieści się dana szkoła podstawowa) – 50 pkt.;
  • rodzeństwo kandydata uczy lub będzie uczyć się w tej samej placówce – 30 pkt.;
  • oboje rodziców lub opiekunów płaci podatki w Poznaniu – 80 pkt;
  • wielodzietność rodziny kandydata – 10 pkt;
  • wskazanie przez kandydata klasy integracyjnej – 5 pkt.

Rodzicom dzieci, którzy nie dostali się do wybranej placówki, przysługuje możliwość odwołania – w terminie 7 dni od ogłoszenia listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.

W przypadku klasy sportowej nie obowiązuje rejonizacja. Wniosek może złożyć każdy, a o przyjęciu decydować będzie test sprawności.

HARMONOGRAM:

6 – 27 kwietnia – składanie wniosków o przyjęcie dziecka
15 – 21 kwietnia – próby sprawnościowe dla kandydatów, ubiegających się o przyjęcie do klasy sportowej
24 kwietnia – wyniki prób sprawnościowych
8 maja – ogłoszenie listy zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych
8 – 12 maja – pisemne potwierdzenie woli zapisu dziecka
14 maja – ogłoszenie listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych

Uwaga! Terminy dotyczące prób sprawnościowych mogą ulec zmianie z uwagi na zawieszenie zajęć w szkołach!

Rekrutację uzupełniającą zaplanowano na 10-25 czerwca.

Jeżeli zajdą jakiekolwiek zmiany dotyczące procedury rekrutacji rodzice zostaną o tym poinformowani.